Keďže ten čas tak rýchlo uteká, v sobotu sme sa dostavili aj na kontrolu STK/EK. Po poslednej kontrole, kedy nás na emisiách vyhodili, sme mali dosť veľké obavy. Týždeň vopred sme natankovali plnú nádrž Shell Racing 100 a ráno v deň D sme si trochu privstali a vybehli Fabku prevetrať po diaľnici – a ako bonus sme si dali aj 2x Zelený dvor na 4ke s plynom na podlahe.
Prehliadka však prešla ako po masle, technik povedal, že na aute nie sú žiadne problémy, brzdy sú v poriadku a aj cez emisiu prešla hladko.
Doma sme si pozreli hodnoty, porovnali ich s predchádzajúcou emisnou a tu nastala zaujímavá vec. Boli sme na tom istom pracovisku a dokonca aj na tej istej linke a zrazu parameter „Zvlnenie napätia na skokovej sonde“, na ktorom nás pred 2 rokmi vyhodili, tento rok nebol hodnotený. Nižšie protokoly z prvej neúspešnej EK, opravnej EK a tohtoročnej EK.
Trochu sme surfovali o parametri „Zvlnenie napätia na skokovej sonde“ – mnohým to robí vrásky na čele, ale na jednom fóre bola spomínaná neoverená informácia, že tento parameter sa hodnotí iba ak boli v aute mazané chyby pred menej ako 1500km. Pravdepodobne to súvísí s akýmisi readiness kódmi.
Pred 2r som rovno zo servisu šiel na EK, pravdepodobne mi na prehliadke nejaké chyby mazali. Na opravnú EK som šiel po 188km a opäť hodnotili tento parameter.
Tohto roku som na EK šiel až 4 dni a rovných 200 km po prehliadke. Neviem, či mi tohto roku nejaké chyby mazali, ale určite mi ich mazal wirer pri poslednej návšteve – tj. 371km dozadu.
Na tej informácii by teda niečo mohlo byť pravdivé, len počet ubehnutých km od mazania chyby asi bude iný….