Októbrové návštevy u wirera

Októbrové návštevy u wirera

Dali sme dokopy pár dielov a následne sme mohli absolvovať pár návštev u wirera, ktoré mali niekoľko bodov.

Výmena oleja

Pri 68.222 km sme mohli absolvovať druhé kolo servisnej prehliadky po 5tich rokoch – výmenu oleja – tentokrát neoficiálnu medzivýmenu po 1r/12.575km. Fabka si vyskúšala nové nájazdové rampy. Naliali sme klasiku Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 VW 504.00/507.00.

Výmena spodného krytu motora

Na oficiálnej servisnej prehliadke mi spomenuli aj poškodený spodný kryt motora – myslel som si, že to poškodenie nie je vážne, ale nakoniec som podcenil situáciu, kryt bol načatý o niečo viac. Pri výmene oleja sme to teda ešte nechali tak a rýchlo som kúpil nový. Z neho najväčšie sklamanie. Ten kryt vôbec nesedí. Wirer musel vyvŕtať nové diery. Kupoval som rovnaký kryt ako naposledy, ale dodali mi niečo úplne iné. Nedoporučujem teda kupovať aktuálne kryty z Autokelly.

Aby to však nebolo také ľahké, na spodnom kryte sa zrazu objavila mastnota. Najskôr som mal obavy, že je to spôsobené nejakým únikom. Motor bol čiastočne po servisnej prehliadke mastný, lenže na novom kryte sa už táto mastnota neobjavila. Podľa všetkého počas servisnej prehliadky sa im vyliala brzdová kvapalina a mastnota na spodnom kryte motora bola spôsobená našou výmenou oleja.

Nefungujúce sklápanie pravého svetlometu

Nasledovala oprava sklápanie pravého svetlometu – nakoniec svetlo je v poriadku, motorček sklápanie celú dobu vrčal, chyba bola v uložení ledky vo svetle – bola zatlačená dnu s káblikom a adaptérom a ten pravdepodobne bránil posúvať svetlo hore/dole. Po zmene uloženia všetko fungovalo.

Aj napriek tomu pravé svetlo svietilo na môj vkus trochu vyššie dokonca aj na 3ke. Keďže na termín v servise na nastavenie svetiel som čakal takmer týždeň, rozhodol som sa to pravé svetlo predbežne skorigovať sám. Našťastie pár otáčok na správnom mieste pomohlo. S výsledkom som bol spokojný, dokonca aj v servise pochválili, že už im stačilo svetlo iba jemne skorigovať.

Prasknutá hadička ostrekovačov

Už pár týždňov som si všímal mokro pri pravom pánte prednej kapoty, kade vedie hadička. Nakoniec tam bola prasklina, kde bola daná spojka 5J0 955 871 A + 5J0 955 871 B. To však nepomohlo a o týždeň neskôr to wirer všetko celé prerobil. Viac info u wirera na webe: https://wirer.sk/f3_hadicka-ostrek-oprava/

Inak došlo aj na vytunenie vzpery prednej kapoty, aby sa toľko neodierali o kapotu.

Výmena madla ručnej brzdy

Pôvodné madlo ručnej brzdy sa mi už začalo šúpať. Našťastie nebol veľký problem zohnať nové a tak sme mohli vymeniť.

Kalibrácia modrých ručičiek

A konečne po dvoch rokoch od nahodenia modrých ručičiek bol čas na ich korekciu. Teplota vody a otáčkomer boli v poriadku, ale rýchlosť mi ukazovala trochu viac a nádrž zase o niečo menej ako malo. Wirer tentokrát vytiahol cez VCDS nejaký kalibračný nástroj, ktorý nastavil veľké ručičky do polohy 3000 a 100 a malé ručičky do stredných hodnôt a mohli sme to skorigovať. S výsledkom som spokojný, z pohľadu vodiča to konečne ukazuje správne.