Tento týždeň sa podarilo skompletizovať aj nejaké vecičky a tak včera nastal deň D, kedy sme šli na výlet a asi po vyše roku navštívili pána wirera.
Hlavným cieľom bolo len vymeniť olej a nakódovať novú baterku, ale nakoniec, aby sme neodchádzali naprázdno, nám pán wirer dorobil ešte jednu novú blbinku, ktorú sme plánovali už pred dvoma rokmi a to osvetlenie motorového priestoru. Origo príspevok na Škodahome alebo celý návod u wirera.
Najskôr však prešla testom nová baterka:
A potom sme šli do toho. Pán wirer si našteloval Fabku, aby jej mohol vypustiť olej a kým vytekal von, pustil sa do svojho rozoberania. Bolo potrebné natiahnuť kábliky od tlmenia kapoty, v ktorom budú umiestnené dve ledky, popri pánte kapoty pod blatník a ponad podbeh k motorovým poistkám. Odtiaľ ešte šli dva kábliky k vypínaču, ktorý sme umiestnili rovnako ako v prípade červeného turba do voľného otvoru na prednej maske. Pre ľahšie ťahanie káblikov musela ísť von nie len nová baterka, ale aj komplet motorové poistky a uvoľniť podbeh.
Mysleli sme si, že olej budeme nalievať už pod novým osvetlením, lenže trochu sa skomplikovalo upevnenie lediek v molitanovom tlmení kapoty a tak finalizácia prebehla až po naplnení oleja. Svetielka sa však nakoniec podarilo správne usadiť a motorový priestor sa krásne rozjasnil. Na fotke so svetielkami sa nezdá, ale to osvetlenie je naozaj nápomocné. Stačí sa pozrieť na druhú fotku počas kódovania baterky, ktoré prebiehalo už plne pod novým LED osvetlením.
Je to v podstate blbinka, ale nakoniec prečo nie? Neraz sme si museli počas dlhých zimných večerov prisvecovať mobilom, snáď aspoň raz počas nadchádzajúcej zimy nám tie ledky padnú vhod. A ak nám náhodou niekedy večer v tme odídu stretávačky, otvoríme kapotu a ideme ďalej. Každopádne veľká vďaka pánovi wirerovi, je to stále macher! Inak netrvalo dlho a hneď sme svetielka vyskúšali aj naostro, keď kontrolka hladiny nádržky ostrekovačov zahlásila nízku hladinu.
A na záver opäť nemilé zistenie. Na nedávnej servisnej prehliadke nám menili brzdovú kvapalinu a vyzerá to tak, že to dopadlo opäť ako pred dvoma rokmi, že sa im všetko rozlialo a všetko zasralo. Pred dvoma rokmi bola mastnota len na spodku motora, spodný kryt bol čistý. Ešte pred rokom nám na servisnej prehliadke pred STK hlásili suchý spodný kryt motora a včera po troch týždňoch od servisnej prehliadky to vyzerá takto.
Nevieme, či sa do toho niekto vyzná, ale za mňa je to strašná prasačina. To naozaj sa toto bežne stáva pri výmene brzdovej kvapaliny a následnom odvzdušňovaní? Stretli ste sa s tým niekedy? Akoby autorizák ani nezložil spodný kryt motora, len dal dole jednu skrutku, ktorú už však nedal nazad. Alebo sa mýlim a žeby sa niečo pokazilo hneď po servisnej prehliadke? Auto zatiaľ ide spoľahlivo, nič nevŕzga, nič neklepe, nič nehrká, nič nepiští, nič nehorí, žiadna kontrolka nesvieti. Pri takomto obrovskom úniku by sa myslím už niečo prejavilo.
Pravdepodobne pri najbližšej príležitosti poriadne vyčistíme spodný kryt a priebežne budeme sledovať jeho znečistenie. Alebo dočasne nahodíme pôvodný krátky kryt motora, aby sa v jesenných dažďoch prečistil spodok motora a až tak založíme nazad tento veľký. Uvidíme.