Nedávno sa opäť ozval hrkot od prednej nápravy na nerovnostiach. Prvé tyčky stabilizátora od výroby vydržali 40000km, tieto druhé, tiež originály, vydržali 55000km, čiže o 15000km viac. Keďže sme s nimi boli spokojní, opäť sme v tom istom obchode pýtali rovnaké originálne tyčky. Na naše prekvapenie nám však dali nejaké plasťáky! Tomu sa hovorí evolúcia!
Keďže materiál bol nakúpený a nazbierali sa aj nejaké ďalšie drobnosti, vybrali sme sa prvýkrát tohto roku na výlet do Prešova za pánom majstrom wirerom, ktorý bez zaváhania prehodil tyčky aj gumové uloženia stabilizátora. Zistili sme aj zaujímavú vec. Plastové tyčky pôsobili dojmom, že sú ľahšie ako pôvodné kovové, v skutočnosti však boli o 10g ťažšie. Veď otestujeme, ak vydržia aspoň 40000km, budeme spokojní!
Zároveň sme zistili, že bude potrebné popracovať aj na výmene ostatných silentblokov.
A wirer sa nám pozrel aj na ostrek svetiel, ktorý pred vyše mesiacom prestal fungovať, Poistka bola ok, relátko pod volantom cvakalo, akurát nič nestriekalo. Chyba bola asi len v nejakom kontakte, lebo po odpojení a opätovnom zapojení do nádobky ostrekovačov sa svetlá rozstriekali. A opäť nám začali „umývať“ kapotu.
Na záver sme ešte založili pôvodný veľký kryt motora. Predtým zamastená spodná časť motora bola síce úplne čierna a špinavá, ale bola suchá. Len sa nám potvrdzuje, že sa jednalo o brzdovú kvapalinu, ktorú autorizák rozlial pri jej výmene.
Nasledovala spiatočná cesta domov, trochu neobvykle ešte za vidna. Tentokrát už bez hrkotania na nerovnostiach. Aj keď dnes cestou z práce sme mali pocit, že v hĺbke útrob tam niečo ešte na nerovnostiach veľmi tlmene občas buchne. Buď si to nahovárame alebo pomôžu ďalšie výmeny silentblokov. Budeme priebežne sledovať a vymieňať.